Filling Pieces: en dan nu echte exclusiviteit!

0
1468
Filling Pieces

Filling Pieces is een relatief nieuw Nederlands merk met een bijzondere achtergrond. De oprichter van het bedrijf, Guillaume Philibert, stelde zichzelf tijdens zijn studie wat kritische vragen en het gevolg is een zeer succesvol bedrijf. Celebs van over de hele wereld dragen nu zijn sneakers. Waarom? Dat lees je hier allemaal.

Van idee naar succes

De weg die iemand aflegt om van een onbekend bedrijf een enorm succesvolle onderneming te maken is boeiend om te lezen. Dat geldt zeker voor het verhaal van Guillaume Philibert. Zijn ideeën over hoe het zou moeten zijn, leveren hem nu wereldwijd succes op. Hoe is dat zo gekomen? Het begon met een simpele gedachte. Die gedachte was dat Guillaume weinig betaalbare sneakers van hoge kwaliteit zag. En hij zag ook hoe mensen veel geld neertelden voor iets wat dan helemaal niet zo exclusief bleek te zijn. Zonde. En dus ging hij zitten in het gat tussen gewone sneakers en de high-end markt qua mode. Dat was trouwens geen logische stap want Guillaume was toen bezig met een studie tot architect. Maar er zijn meer grote ontwerpers die de overstap van architectuur naar mode hebben gemaakt. En in het geval van Guillaume Philibert werd het een enorm succes. Filling Pieces is wereldwijd te koop bij zo’n 300 retailers in 38 landen.

Amsterdam

Filling Pieces is een ect Nederlands merk met de basis in Amsterdam. Oprichter Guillaume is ook een echte Amsterdamse jongen die andere Amsterdamse jongens in dienst heeft om zijn merk in de markt te zetten. Die jongens zijn bij voorkeur jong want zij weten wat er speelt in de doelgroep en komen daar waar de doelgroep ook rondhangt. De productie van de sneakers vindt overigens plaats in Portugal en de oprichter van het bedrijf reist heel de wereld rond. Toch keert hij altijd terug naar zijn stad.

Filling Pieces: uniek en draagbaar

Een succesvol merk ontwerpen doe je niet zomaar. Vaak is het kenmerk van succes hard werken en dat geldt ook zeker voor Guillaume. Het duurde een jaar voor hij zijn eigen collectie had met 1 model: de low top. Nu zijn er meerdere unieke en eigentijdse modellen die met de hand worden gemaakt van het beste materiaal. Dat maakt dit merk zo exclusief en daarom is het je geld waard. En dat is dan nog los van het feit dat de sneakers heerlijk draagbaar zijn. Bovendien zijn ze gewoon leuk en wil je er in gezien worden. Guillaume Philibert heeft van een simpele vraag een geweldig succes gemaakt en dat is en blijft een mooi verhaal.