Wanneer je een eigen bedrijf hebt, zoals bijvoorbeeld een webshop, dan wil je online natuurlijk wel goed gevonden worden. Je kan het niet alleen hebben van vrienden en familie die bij jou komen kopen. Want daar kan je uiteindelijk niet van leven, want die stoppen ook een keer met kopen. En je wilt natuurlijk meer klanten dan dat, want je bedrijf moet wel een toekomst krijgen. Maar hoe kan je er voor zorgen dat jij juist wel goed vindbaar bent online voor meer mensen dan alleen vrienden en familie?

Timing, plaatsing en het gebruiken van de juiste woorden. 

Het is natuurlijk belangrijk dat je precies weet wat jij wilt zeggen online en wat jouw boodschap is. Ook met het plaatsen en de timing is erg belangrijk. Eigenlijk ga je aan e-commerce marketing doen, en wanneer je daar hulp bij nodig hebt, moet je die ook echt nemen. Want je wilt het wel goed doen natuurlijk. Je moet namelijk goed voor ogen hebben wat je wilt plaatsen, en vooral wanneer. Denk bijvoorbeeld aan inhakers, die moet je wel op het juiste moment plaatsen. Want ben je te laat, of te vroeg, dan valt het gehele effect weg en heeft het eigenlijk geen nut om de inhaker te gebruiken. Maar wanneer je eenmaal goed weet wanneer je iets plaatst, is het ook belangrijk om de juiste tekst erbij te hebben. Want wanneer je geen pakkende of duidelijke tekst hebt, dan komen mensen er ook niet aan uit. Mensen moet je grijpen met de woorden en ze moeten jouw boodschap begrijpen. Het mooiste is wanneer jouw doelgroep zich helemaal in jouw bedrijf kan vinden en de boodschap die jij wilt vertellen. Dan heb je ze te pakken en dan is de kans heel groot dat ze bij jou iets gaan kopen.

Eerlijkheid boven alles.

Het is natuurlijk erg belangrijk dat alles wat je plaatst en zegt, natuurlijk waarheid is. De waarheid komt altijd boven, dus wanneer je iets plaatst wat niet waar is, dan komt dat altijd boven. En daar gaat je geloofwaardigheid dan. Niemand die je gelooft en dat is natuurlijk zonde. Dus zorg er voor dat je altijd dingen plaatst die kloppen. 

Wanneer je ook regelmatig iets plaatst, dan kom je telkens terug in de tijdlijn. Zo kom je voorbij de mensen en blijf je in zicht. Want ja, zo is het niet uit het oog uit het hart.